hbgmehamn.blogg.se

Cykelresa från söder till norr under 16 dagar i juli.

Tromsö

Publicerad 2014-07-25 17:15:35 i Allmänt,

Som sagt det blev ett snöpligt och hastigt slut på resan. Hade väldigt gärna vilja cykla in i "mål". Det är ju en av de vackraste sträckorna , att få cykla längs fjorden och ha snöklädda fjälltoppar i bakgrunden.
Även om inte Tromsö var mitt förstahandsval som slutmål är jag oerhört nöjd ändå för vad jag har fått uppleva och vara med om. Alla naturupplevelser, alla trevliga människor, alla dofter längs skogarna, att få komma fram t campingen efter en dag på sadeln och ta den där sköna sköna duschen och sen sätta sig och äta en god middag och nu när det varit varmt..den där kalla goa ölen. Jag känner att det smakar ett snäpp bättre efter man har gjort något fysiskt och mentalt krävande.
Sen har det ju varit slitsamt oxå, många branta långa backar, motvind, regn, husvagnsturisten som måste köra om trots möte. Men vi har oftast en förmåga att glömma det negativa och ta med oss det positiva, det trevliga, nya erfarenheter, man blir lite klokare kanske lite ödmjukare när man är utanför sina vanliga rutiner.
Sen vill jag naturligtvis TACKA alla som orkat att följa mina öden och äventyr och ett lite extra tack till er som skrivit några rader..kul kul!!
Det kommer kanske något mer inlägg..någon bild till
05.00 n om Kilpisjärvi

Kommentarer

Postat av: Birgit

Publicerad 2014-07-26 08:51:36

Du har gjort en fantastisk resa även om Det inte blev som Du planerat, Du har minnen att bära med dig för resten av livet.Men nu kan Du väl stanna hemmavid så din stackars mor kan sluta bekymra sig.Välkommen hem! KRAM!

Postat av: Linda

Publicerad 2014-07-27 08:53:43

Grattis,du har presterat mer än många skulle ha gjort. Det har varit trevligt att följa dej och se de fina bilderna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela