hbgmehamn.blogg.se

Cykelresa från söder till norr under 16 dagar i juli.

Hbg-Mehamn dag 13

Publicerad 2014-07-22 12:52:58 i Allmänt,

 
Sov gott på mitt rum ända fram till 04.20 då brandlarmet tjöt. Alla for ut i korridoren något yrvakna och undrade vad som stod på, efter 5 min tystnade larmet och det blev lugnt o tyst igen. Det kanske var en inhyrd gruvarbetare som låg och tjuvrökte på sitt rum.
Det var annars en blandning av turister och säsongsarbetare inom gruvindustrin som bodde på vandrarhemmet. Satt och pratade till sen kväll med just en säsongare fr Dalarna. Hemma i 14 dar ooch i Gällivare 14 dar.
Kunde inte somna om efter larmet så jag kom iväg redan vid 06.30. Efter 1 mil mötte jag denna skylt Puuhh!!

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2014-07-22 13:45:30

Ja, det var ju tur att du kom ihåg att ta med dem (snökedjorna)! Trampa på, Lars!

Postat av: Thomas

Publicerad 2014-07-22 17:11:51

Börjar likna Tour de France.

Postat av: lars

Publicerad 2014-07-22 17:47:23

Det hade behövts en elcykel...
Tour de France är ju bara bla bla dom kör ju på karboncyklar som väger knappt 5 kg och är dessutom fullproppade med en massa substanser. Här är det makrillmackor och 20 kg packning på en cykel som väger nästan lika mycket!

Postat av: Thomas

Publicerad 2014-07-22 21:52:30

Då ändrar jag mig,och du har härmed skapat Tour de Lars.

Postat av: Charlotte I

Publicerad 2014-07-22 22:06:51

Huga, mygg o 30 graders värme. Första gången SMHI utfärdat varning för hög temperatur, du verkar ha prickat in det bra. Citronljus ska vara bra mot mygg men det kanske blir svårt på cykeln. Skönt att bakdelen kunnat återhämta sig något trots fortsatt sadelnötande. Heja dig Lars! /Charlotte

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela